Keer terug naar Medisch en Voeding

welk voer

Moderators: Jossie, Ilona

Berichtdoor Mando op do jul 29, 2010 12:12

Mando is uitgetest op Vippagraan daar zit idd haver in.
Nooit gedacht dat ik dat zou voeren maar hij reageert hier super op.
Maar omdat hij maar op ongeveer 1/2 kilo per dag staat voer ik er wel mulitfit bij daar haalt hij zijn nodige mineralen en vitaminen uit
Als hij alles uit zijn voer zou moeten halen zou ik op 2 kilo per dag staan... nou dat is niet aan te bevelen. :duh:

Verder gewoon zijn muesli zonder haver (ja we maken het ook niet te gek he hahahahaha)

Biks krijgt hij niet, zit te veel negatieve voedingsstoffen in die niet goed zijn voor zijn lijf.
Afbeelding
Officieel L2 startgerechtigd.
Mando
Betalend lid

Berichtdoor Miran op do jul 29, 2010 14:21

Beetje offtopic: Is dat deze Esmee? http://www.equifyt.be/index.php?option= ... 12&lang=nl

Zo ja, is dat in poedervorm of anders? Ik ben voor Saphira aan het zoeken naar een goed supplement, wil eigenlijk een paar dingen afwisselen, maar die Mien Meut weigert poedertjes door haar voer te eten :evil: .
http://www.sheril.nl Laatste update: 10 maart, de meiden op de nieuwe stal!
Miran
Betalend lid

Berichtdoor plutolover op do jul 29, 2010 14:42

ik ben er nog steed sniet helemaal uit maar goed

de muslie die ik tegen kom zonder suikers en melllase en zonder haver bevatten wel knoflook. En stanley kan daar niet tegen, krijgt hij allemaal bultjes van.

Ik denk dat ik nu gewoon over ga op de pavo sporfit of de pavo nature best. Daarin zit tot nu toe nog de minste suikers en zetmeel in.

over e nieuwe havens zonder suiker en melaase zit te veel zetmeel in en ook 2.8% suiker ben ik achter gekomen. Dus dat vind ik niet suiker vrij haha. samen kwam je op 38 nog wat% dat vind ik gewoon te veel.

miss ga ik nature best samen met haver geven. Ik merk aan stanley dat hij dan gewoon veel beter bij de les blijft. hij heeft geen last van explosieve energie. Maar weet nog niet zeker over de haver. aangezien we als we richting de winter gaan. Hij meer binnen komt te staan. (verlopig zeker tot sept blijft hij 24/7 buiten en tot nov overdag naar buiten) Dus ik denk dat ik gewoon een zak pavo nature best koopt. daar zit met suiker en zetmeel 26%
Afbeelding
plutolover
Betalend lid

Berichtdoor Mando op do jul 29, 2010 16:29

Miran schreef:Beetje offtopic: Is dat deze Esmee? http://www.equifyt.be/index.php?option= ... 12&lang=nl

Zo ja, is dat in poedervorm of anders? Ik ben voor Saphira aan het zoeken naar een goed supplement, wil eigenlijk een paar dingen afwisselen, maar die Mien Meut weigert poedertjes door haar voer te eten :evil: .

Nee deze
http://www.nmlhealth.com/p,58,1403/Multivit-paard-Phytonics.aspx
Afbeelding
Officieel L2 startgerechtigd.
Mando
Betalend lid

Berichtdoor Aethelflaed op vr jul 30, 2010 19:56

Heb je al eens gekeken naar voer van Equiral?

Ik voer al zo'n 10 a 15 jaar Equiral Stud (brok met haver).
Als extraatje na flink werken krijgen ze af en toe 2 handjes Equiral Structuurmix (kruidenmuesli) + een schep Fibergy (voornamelijk gehakt haverstro & Lucerne) (Dodson &Horrel)

Ik heb vroeger al van alles geprobeerd. Ik wil brokken met een laag eiwitgehalte hebben (en liefst ook niet al teveel suikers). Pavo brokken vonden ze niet lekker (jaja, Haflingers die hun brokken laten staan), en ik hou er ook niet van om met allerlei poeders te moeten knoeien (bovendien eten ze het dan ook meestal niet).

Ze doen het erg goed op Equiral moet ik zeggen.
Aethelflaed
Betalend lid

Berichtdoor wouter-haffie op zo aug 01, 2010 00:29

Wout staat op natures best en sportbrok (van pavo) hier doet hij het al jaren super op. Zonder bij te komen! De laatste tijd krijgt hij ook haver bij.
***Een HAFLINGER kan niet wat een KWPN'er kan, maar een KWPN'er kan niet wat een HAfLINGER kan!!

B+ 11 L1+ 6
wouter-haffie
Betalend lid

Vorige

Keer terug naar Medisch en Voeding